Jump to content
GianCann

PIQABRICK: Piattaforma per il riconoscimento ottico di elementi LEGO

Post raccomandati

Adesso, Stefano_Berti ha scritto:

@Pix dal sito BRT mi dice che sono in consegna entro il fine settimana 😂...

Sono in Cina 🙈 🤣

Grandi! sono contento che ci siate riusciti, come ti dicevo per telefono lo step successivo è il Sorting 😂

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti

Io, avendo come molti di voi, qualche migliaia di tipi di pezzi diversi, sia vecchi che nuovi, sono disponibile a collaborare per incrementare l'elenco dei pezzi archiviati e quindi renderli disponibili. 

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti

Sono rimaste le ultime ore per supportare il progetto PIQABRICK, che già ha raggiunto la quota di finanziamento minimo per partire con la produzione.

Se ancora non lo avete fatto, e credete in questo sistema, eccovi il link per aderire alla campagna KS:

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti
16 minuti fa, Pix ha scritto:

@Pix Devo dire che il CES merita veramente e nonostante non avessimo molta visibilità in quanto il nostro spazio era all'interno dello stand Italia organizzato da ICE c'è stato molto interesse in Piqabrick e soprattutto sulla tecnologia che utilizziamo per l'identificazione.
Ecco alcune foto...

20200106_165953_HDR.jpg

20200106_191327.jpg

20200107_103341.jpg

20200107_114329.jpg

20200109_123037.jpg

20200109_183742.jpg

20200110_110243_HDR.jpg

20200110_122344_HDR.jpg

82110209_448101729426573_8701313676784697344_o.jpg

20200106_121715_HDR.jpg

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti

In questi giorni pensavo alle ripercussioni del Coronavisur in Cina e su tutta la produzione interna cinese.
Un pensiero mi è andato anche al Piqabrick, e infatti oggi ricevo questa mail da KickStarter:

Dear backers, we are working hard on the development of both the Piqabrick box and the web interface.

About the box, after some of our beta testers spotted issues with the autofocus camera, we decided to adopt a fixed-focus camera. This meant a not-so-little work of refactory, because the change affected not just the camera, but the whole Piqabrick box because the volume occupied by the camera changed, and so did the LEDs position, the camera-board interface, ... The LEDs are now facing downward, a plexiglas screen has been added to avoid reflections and there is a hole in it to let you re-adjust camera focus (hopefully nobody will have to do it!).

We are facing now a new issue after we found the new camera and reached an agreement with our camera supplier, ELP. A few days ago the ELP suddenly interrupted the communication and their website (www.elpcctv.com) went down. ELP is based in China, as basically any camera or electronics producer/supplier. It is likely the communication breakdown is related to the China blockade situation due to recent Coronavirus outbreak.

This situation is concerning us a lot, because if the silence from ELP continues we will need to find another camera supplier, and then face another refactory round. It is likely this accident will impact on the box delivery date, but let's not loose hope. We will know more about it in the next days.

On the software side we added new functionalities to the dashboard based on your suggestions and we improved the backend both for the brick identification and the database management.

Have a great day!

The Piqabrick team

Ovviamente tutto il Team di GETCOO non ha colpe e deve solo "subire" la situazione.

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti

Odio doverlo ammettere 😋, ma inizia a piacermi e mi piace sempre di più come progetto pur non vedendone una grossa utilità finale ( parlo del mio caso specifico ovviamente )

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti
Il 5/2/2020 alle 09:54, Pix ha scritto:

In questi giorni pensavo alle ripercussioni del Coronavisur in Cina e su tutta la produzione interna cinese.

Ieri sera ho effettuato un'ordine per una board ATOM 2020 (microcontrollore) e solo dopo aver effettuato l'ordine, mi sono accorto che la fornitura proveniva direttamente dalla Cina.

Hi Gianluca, we're getting your order ready to be shipped. We will notify you when it has been sent. Our production most likely will be delayed due to the epidemic situation here in China. In order to stop the coronavirus being spreading further more, Government has already applied public transportation control policy, so far we were told to stay at home. Most suppliers and factories will come back to work after 9th-feb. We need to arrange the shipment after that, sorry about any inconvenience.

Poco male, dato che il micro l'ho preso più per diletto, che per necessità vera e propria (visto anche il costo 'irrisorio').

Resta il fatto che molti prodotti provenienti dalla Cina sono soggetti a ritardi dovuti all'epidemia in corso.

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti
9 ore fa, GianCann ha scritto:

Ieri sera ho effettuato un'ordine per una board ATOM 2020 (microcontrollore) e solo dopo aver effettuato l'ordine, mi sono accorto che la fornitura proveniva direttamente dalla Cina.

Hi Gianluca, we're getting your order ready to be shipped. We will notify you when it has been sent. Our production most likely will be delayed due to the epidemic situation here in China. In order to stop the coronavirus being spreading further more, Government has already applied public transportation control policy, so far we were told to stay at home. Most suppliers and factories will come back to work after 9th-feb. We need to arrange the shipment after that, sorry about any inconvenience.

Poco male, dato che il micro l'ho preso più per diletto, che per necessità vera e propria (visto anche il costo 'irrisorio').

Resta il fatto che molti prodotti provenienti dalla Cina sono soggetti a ritardi dovuti all'epidemia in corso.

Se è vero che la quarantena si allargherà ad altre città e che la produzione potrebbe essere sospesa fino a Marzo, persino LEGO potrebbe avere problemi alla lunga.

Perlomeno ipotizzo.

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti

Aggiornamento interessante!

Dear backers, a short update. We finally got a response from ELP. They told us they started working again but there are delays on production and shipping due to the closure of the previous days.

We placed the order of the cameras, but ELP could not give us a reliable date for the shipment.

All  other components of the Piqabrick Box are ready (we completely redesigned the main board and LED position to ensure a better light condition, see previous update). So, as soon we will receive the cameras we will start the assembly. 

We hope to receive the cameras soon, but due to the ELP cameras supplying issue, the new expected date of delivery of the Piqabrick boxes is the end of March. We are very sorry for this delay. 

And now a good news! With Piqabrick you will have the chance to win a LEGO set every month and a fantastic final super prize!! How? Just stay tuned, we’ll give you all the info in the next weeks.

Condividi questo post

Link al post
Condividi su altri siti